When Nirasawa was working at an art residency program at Bag Factory artists studio in South Africa in 2016, she created an actual room which was upholstered entirely with African clothes with printed circular motives: the walls, ground and ceiling. She photographed 16 Bag Factory artists as models in this space. Thereafter, she added the images of circles and cells on the skin, body, face, hands and clothes of the models using a combination of hand-drawing with acrylic and the computer graphics. The models and motives are blending with the surroundings and disappear in the room however it also harmonizes oddly in silence.
- 8人のポートレイト -
南アフリカ、ヨハネスブルグのBag Factoryアーティストレジデンスに参加し、肌や瞳や髪の色、また言語や宗教や文化も異なる様々な人種のアーティスト達に協力してもらい、作品の一部になってもらった。アフリカンデザインの布を現地で集め、実際の部屋を何枚もの布で覆って、その背景を前にモデルを撮影した。人物の表情、感情、人格は有機的な形態と強い色彩で覆い尽くされ、全てが記号化されて空間に溶け込む。背景の布のモチーフは円の図柄で構成される柄のみを集めた。永遠に繰り返される円は、終わる事のない輪廻をメタファーとする。ポートレイトの人物は媒体(medium)となり、現実と虚構の狭間で曖昧なレイヤーを生み出す。虚構か現実か、境界線は曖昧なまま、背景、人物、モチーフが何層ものレイヤーになる。静寂に包まれたcell(部屋)の中に閉じ込められた媒体は葬られ、鎮魂歌(requiem)と共に死を迎え、色彩の激しいエネルギーの中に静寂を作り出す。
南アフリカ、ヨハネスブルグのBag Factoryアーティストレジデンスに参加し、肌や瞳や髪の色、また言語や宗教や文化も異なる様々な人種のアーティスト達に協力してもらい、作品の一部になってもらった。アフリカンデザインの布を現地で集め、実際の部屋を何枚もの布で覆って、その背景を前にモデルを撮影した。人物の表情、感情、人格は有機的な形態と強い色彩で覆い尽くされ、全てが記号化されて空間に溶け込む。背景の布のモチーフは円の図柄で構成される柄のみを集めた。永遠に繰り返される円は、終わる事のない輪廻をメタファーとする。ポートレイトの人物は媒体(medium)となり、現実と虚構の狭間で曖昧なレイヤーを生み出す。虚構か現実か、境界線は曖昧なまま、背景、人物、モチーフが何層ものレイヤーになる。静寂に包まれたcell(部屋)の中に閉じ込められた媒体は葬られ、鎮魂歌(requiem)と共に死を迎え、色彩の激しいエネルギーの中に静寂を作り出す。