It is the contrast between the vibrant colourful tones and the patterns that Nirasawa finds movement relative to the quiet immobility in the fabric, where the fabric has a life of its own. Nirasawa explains how “African fabrics exude pleasure and respect for life through both a sense of peace and exuberant dynamism”. Nirasawa chose African fabrics printed with circular motifs which acted as metaphors for the universe, cells and eternal life. She is interest in the notions of chaos and silence and the adoration of life and death, all coming together in an aspirational dream scene of the imaginary universe she seeks. Nirasawa says “First of all, intense colours jump in front of our eyes. And the line of sight begins with an aggregation of small circles which are translucent and swollen like cells, and it will be guided to a circle of African colours that will soon go crazy. Then it leads to the whole space and headed for the swell of energy. Ultimately, once again returning to fine cells, the entire room becomes outer space”
アフリカの布の丸いモチーフ柄のみを集め、すべての布の円をくり抜き、空間の壁に貼付けた。何百枚ものピースの一つ一つは、アフリカ大陸の起源である。アフリカの生地には、そのシンプルなデザインと活気に満ちたカラフルな色調とパターンのコントラストにより、命が宿っていると思う。また平和な感覚と活気あるダイナミックさを通じて、生きる事への喜びと敬意を醸し出している。長い年月をかけて淘汰された見事なアフリカの意匠が持つ原始的なエネルギーを借りたインスタレーションになった。空間に入ると、まず、強烈な色彩が目の前に飛び込んでくる。そして視線は細胞のように半透明に膨らんだ小さな円の集合から始まり、やがて狂おしいアフリカ色の大きな円へと導かれる。最後は空間全体へとつながり、エネルギーのうねりを感じるだろう。最終的には再び微細な細胞に戻り、部屋全体が一つの宇宙になる。